reklama

Najviac milujeme tých, čo nám ubližujú... Ja milujem Slovensko...

Taký normálny deň. Vstať o piatej, sprcha, raňajky, nakŕmiť kocúra, make-up, vlasy, obliecť sa, vypiť kávu, umyť zuby, na pery rúž, obuť topánky a von z domu. Hopnúť na vlak, cestou na stanicu si nezabudnúť vziať noviny a o 7.30 už s úsmevom sedím za PC a pracujem. Teda deň by bol normálny. Lenže dnes som sa dosť nahnevala, potom rozľútostila a nakoniec som rezignovala s tichým povzdychom a mávnutím rukou. A to všetko preto, lebo som zablúdila na zlú web stránku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

No teda zlú ako zlú. Ona nieje celkom zlá, ale v mojom terajšom rozpoložení proste nieje pre mňa vhodná. Ako si tak čítam správy z domova, dozvedám sa zaujímavú vec. Vláda vraj rokovala aj o nás - Slovákoch v zahraničí. No pekne, snáď už bolo aj načase. Ale ako tak čítam ďalej, zisťujem, že zrejem k ničomu nedospeli. Štandardné? Neviem, neodvážim sa povedať, niesom politik. Ale istý pohľad na tú ich "debatu" mám.

V zahraničí už žijem nejeden rok, s prestávkou dvoch rokov doma som vonku sedem rokov. Domov chodím kedy sa dá, záleží to na peniazoch, dovolenke, práci, ale aj na tom, či sa má kto postarať o kocúra. Najradšej by som však bola doma, keď už nie permanentne, tak aspoň každý mesiac na týždeň. Proste mi chýba domovina. A tak ma nadpis "Vláda včera rokovala aj o Slovákoch v zahraničí" celkom potešil. Myslela som, že snáď budú chcieť niečo urobiť, aby sa ľudia začali vracať domov. Znovu som sa len presvedčila o tom, že som neskutočne naivná. Dočítala som sa, že vláda vidí odchod ľudí do zahraničia za prácou len ako vážny demografický problém a únik mozgov. Taktiež som sa dočítala, že vláda prerokovala Koncepciu štátnej politiky starostlivosti o Slovákov v zahraničí do roku 2015. To je síce všetko pekné, ale nikde v celom článku som sa nedočítala o tom, ako chce naša vláda tento problém riešiť. Nikde som nenašla návod či aspoň snahu o riešenie tohto stavu a už vôbec nie riešenie ako také. Podľa odhadu zo Slovenska ročne odíde 15 tisíc ľudí. Odíde za prácou, za lepším životom. Z toho článku som mala pocit, že nás vláda berie ako nejaký tovar, či silu, ktorá zabezpečuje chod republiky. Áno, to iste sme, aj tí, čo práve niesú doma. Ale rozmýšľal niekto niekedy nad tým, že týmto spôsobom sa nám rozpadá spoločnosť? Mne osobne sa hlavne rozpadla rodina. Áno, rodičia sú síce rozvedení, ale aj keď žijú oddelene, mohli by žiť aspoň na Slovensku. Omyl. Na Slovensku žiaľ žiť nemôžu. Mamina si nevedela nájsť prácu, lebo je krajčírka - pletárka a tých je na Slovensku snáď viac než dosť. Navyše v našom meste alebo v jeho okolí nieje krajčírska dielňa, ktorá by jej zaplatila dosť na to, aby slušne vyžila a mohla naozaj žiť a nie prežívať. A neviem ako kto, ale myslím si, že ako aj moja mama tak aj iné mamy na Slovensku si život zaslúžia. Takže do zahraničia musela vycestovať aj mamina. Tatino pracuje na striedačku kde sa dá. Ako lesný robotník to mal voľakedy výborné. Dnes už nie tak. Tak robí čo sa dá a kde sa dá, aby si zarobil. No a ešte mám sestru..... tá skončila školu, ako väčšina z nás, s maturitou. Žiaľ v rodine na vysokú nebolo, musela by si na ňu zarobiť sama do poslednej koruny. A no sme v štvorčeku jedna, kde si mala na ňu zarobiť? Tak odišla pracovať do Čiech. Takže aj keď je Slovensko moja domovina, domov tam už veľmi nemám. A niesme jediná rodina, ktorá takto dopadla. Je ich viacej, teda aspoň ja viem o viacerých. A to je len začiatok. Ani nehovorím o ľuďoch, ktorí musia ísť na "zubačku" - zaťať zuby a vydržať to. Vydržať to, že ich vonku neberú medzi seba vždy s nadšením, vydržať to, že nie vždy sa darí, že niekedy musí človek prežiť všeličo a to s akým takým úsmevom. Iste, v zahraničí žije veľa ľudí - Slovákov, ktorí sú tam spokojní a všetko je podľa nich fajn. Ja som sa však stretla hlavne s ľudmi, ktorí toho už majú plné zuby, ale vrátiť domov sa ešte nemôžu. Vidím tu slovenské deti, ktoré doma ešte nežili, vidím tu slovenské páry, ktoré na seba nemajú čas, lebo dúfajú, že čim viac budú pracovať tu, tým skor pôjdu domov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dúfam teda len v jedno, že sa naša vláda začne zaoberať skôr riešením problémov než debatovaním o nich. Lebo debatovanie o tomto stave nepomôže ani jednému z nás k skoršiemu návratu domov. Leda ak by ten niekto, kto sa skorej domov vráti mal chuť debatovať s nimi. O tom však veľmi pochybujem. Obávam sa, že situácia ostane ešte dlho taká, aká je. Ale ak má niekto nejaké riešenie, sem s ním. Beriem každý nápad, ktorý mi pomože dostať sa rýchlejšie domov a po návrate tam dôstojne žiť.

Tak skončil tento deň, už som dosmútila, rozzúril ma kocúr. Prišla som domov a zistila som, že sa hral s mojimi silónkami zavesenými na šnúre vonku v záhrade. Moja chyba, nemala som ich tam nechať. Potom ma zase rozosmial, keď skákal po záhrade ako keby ho niečo pálilo. Asi mu vadila mokrá tráva, ktorá je tu bežnou vecou. No čo už, bude si musieť na ňu zvyknúť. Ešte tu totižto pár rokov isto ostaneme.

Jana Kubalova

Jana Kubalova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kto som... mladá, bláznivá, sem tam neštastná, väčšinou veľmi šťastná a nekonečne úprimná mladá žena s chuťou žiť svoj život naplno a deliť sa o radosti a všetko pekné...lásku, hudbu, smiech, radosť, vieru a ľudskosť... Zoznam autorových rubrík:  Ženy v dnešnom sveteLáskaPrácaĽudiaPrekladySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu